Szkoła Podstawowa w Trzęśniewie

Tutaj powinien być opis

Dzień Matematyki

Matematyka nazywana jest „Królową nauk”. W ubiegłym tygodniu obchodziliśmy dwa święta związane z matematyką. 12 marca był Światowy Dzień Matematyki, a 14 marca Międzynarodowy Dzień Liczby Pi.
Inicjatorem Dnia Matematyki była w 2007 roku organizacja Word Edukation Games. W Polsce święto to obchodzone jest od 2014 roku. Matematyka to nie tylko szkolne zadania. Każdego dnia korzystamy z niej, często nawet nieświadomie. Planowanie budżetów, zakupy, mierzenie czasu, analiza danych – wszystko to wymaga umiejętności matematycznych. Matematyka odgrywa kluczową rolę w rozwoju młodego człowieka, ponieważ kształtuje logiczne myślenie, uczy dostrzegania zależności, analizowania problemów i wyciągania wniosków. Wpływa na rozwój intelektualny i zdolność do podejmowania trafnych decyzji. Nauka matematyki wymaga precyzji, uwagi i wytrwałości, co przekłada się na zdolność długotrwałego skupienia i systematycznego działania. Ponadto rozwiązywanie skomplikowanych zadań daje satysfakcję i wzmacnia wiarę we własne możliwości intelektualne.
Dzień Liczby Pi to święto obchodzone corocznie, głównie w amerykańskich kręgach akademickich i szkolnych. Datę święta wybrano na 14 marca z powodu skojarzenia z pierwszymi cyframi rozszerzenia dziesiętnego liczby pi, jako że data „14 marca” zapisywana jest w USA jako „3.14”. Dzień Liczby Pi po raz pierwszy zorganizowano w 1988 roku w muzeum nauki w San Francisco. W 2009 roku Izba Reprezentantów Stanów Zjednoczonych oficjalnie uznała 14 marca jako National Pi Day. W 2019 roku 40. Konferencja Generalna UNESCO ogłosiła ten dzień Międzynarodowym Dniem Matematyki.
Liczba pi jest stałą matematyczną, która inspiruje naukowców i artystów, tworzą oni wierszyki ułatwiające zapamiętanie kolejnych cyfr jej rozwinięcia dziesiętnego, a polska noblistka Wisława Szymborska poświęciła jej jeden ze swoich wierszy. Ludolfina, bo tak też nazywana jest liczba Pi, doczekała się nawet ronda swojego imienia w Warszawie.
Uczniowie klas 0-3 w środę uczestniczyli w matematycznych grach i zabawach dostosowanych do ich wieku. Za pracę i zaangażowanie otrzymali dyplom „Mistrza Matematyki”
Uczniowie klas 4 – 8 brali udział w konkursie matematycznym i z każdej klasy został wyłoniony „Najlepszy Matematyk Klasy”.
 
 
Autor: Renata Cieślak